Opona to niepozornie i często nie wzbudzające żadnych emocji elementy wyposażenia każdego auta. Warto jednak zaznaczyć, że stanowią one jedyne punkty styku pojazdu z nawierzchnią drogi. Zatem patrząc na opony pod tym kątem nabierają one w tym momencie olbrzymiego znaczenia w kontekście przyczepności i tym samym bezpieczeństwa jazdy. Odpowiedni dobór ogumienia zarówno pod kątem parametrów technicznych, typu pojazdu jak i oczekiwań użytkownika to nasz specjalność. Podczas wizyty pokażemy opony z różnych segmentów cenowych i typów oraz podpowiemy, która będzie optymalnym wyborem do danego auta oraz sposobu jego użytkowania. Przy każdej wizycie nasi mechanicy sprawdzą stan ogumienia, a także elementów takich jak felgi, zawieszenie czy układ hamulcowy. Klient w tym czasie może w komfortowych, klimatyzowanych warunkach napić się kawy lub herbaty i przejrzeć aktualną prasę, nie tylko motoryzacyjną. Posiadamy także w ofercie opony nowe, wszystkich wiodących producentów, w szczególności marek Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica, które to wszystkie należą do Grupy Goodyear
Pompowanie kół azotem:
Azot jest gazem obojętnym, wchodzącym w skład powietrza. Jego zastosowanie w przypadku pompowania kół wynika z faktu, że jest on w znikomym stopniu wrażliwy na zmiany temperatury, które z kolei prowadzą do zmiany jego objętości, a więc w naszym przypadku ciśnienia w oponie. Jest ono o tyle istotne, że zarówno zbyt niskie jak i zbyt wysokie, negatywnie wpływa na zużycie opony, komfort prowadzenia auta czy zachowanie w trudnych warunkach jak np. awaryjne hamowanie czy pokonywanie zakrętów z dużą prędkością.
Dzięki azotowi opona dłużej utrzymuje właściwe, zadane pierwotnie ciśnienie co ma bardzo istotne znaczenie przy zmianach temperatur w okresie jesiennym i wiosennym gdy w ciągu dnia temperatury sięgają już ok 20 stopni zaś nocą potrafią spać nieco powyżej zera. Także latem przy bardzo wysokich temperaturach ciśnienie nie zwiększa się ponadnormatywnie nie prowadząc do obniżenia przyczepności kół do podłoża poprzez efekt przepompowania opony.
Aby prawidłowo napełnić oponę azotem konieczne jest posiadanie specjalnej aparatury, która najpierw wyciąga z koła powietrze, tworząc w nim próżnię a następnie wtłacza sam azot. Tylko taka procedura daje gwarancję, że otrzymamy właściwości opisane powyżej. Napełnianie kół azotem z butli (co również zdarza się z serwisach) nie ma zatem sensu, bo nie następuje usunięcie z koła zalegającego w nim (co oczywiste) powietrza jedynie dopompowanie azotu, który miesza się z powietrzem.